Barbie ...

Vaknade av att någon skrek "hallå" i vår hall.
Jag gick ner för att kolla vad det var.
Det var två barn som vi skulle va barnvakter åt, och deras mamma.
Där stod jag i pjamas.
Helt yrvaken.
De frågade "Sov du fortfarande Anna?"
Jag svarade "Ehm... jag var uppe sent igår" xD
Visste inte att de skulle komma så tidigt juh!
SKÄMMIGT!!

Men ja... annars gick det väl bra :P
Blev tvungen att leka med barbie.... hehe

Vad tycker ni om barbies?
Jag har för mig att de är anledningen (eller en ganska stor del av varfor) till att så många ungdomar är så utseendefixerade.
Jag lekte med barbie när jag var liten (och idag med, men... ) Och jag betraktar mig själv som iaf lite utseendefixerad.
Det är för att vi får en mall.
Såhär ska tjejer se ut: Pinnsmala, Stora bröst, Mellanstor-rumpa, långa ben, mucket smink, stora läppar och ögon, och långt blont hår.
Såhär ska killar se ut: Blonda eller iaf blond-brunhåriga, Vita tänder, stora muskler, Breda axlar, smal rumpa, och så ska han vara längre än tjejen
Precis som Barbie ock Ken.
Är det inte idiotiskt??
Det tkr iaf jag!
Man borde kunna se ut hur som helst och ändå klassas som en skönhet.
Men egentligen borde det inte spela nån roll om man var en skönhet eller inte, för om inte alla var så ytliga så skulle alla få vara som de ville.
Ett tips: Ge inte era barn barbies eller bratz eller nåt liknande. Om ni gör det så lär de sig kolla så mkt på utseendet, och knsk så spelar inte insidan lika stor roll sedan.

Sov gott allesammans♥
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0