K.stad-Malmö-Lund

JA! Idag va jag först i kyrkan i k-stad (kristianstad :P), efteråt var det konfirmandundervisning.
Sen åkte vi direkt till malmö, till min pappas barndomskompis, och sen åkte vi och hämtade farmor och sen till lund och kollade på "Dido och Aneas", som eleverna på LEL (Lars Erik Larsson gymnasiet) spelade. Det var jättevackert, och min syster sjöng solo, och hon sjöng så fint!! =D
Dido och Aneas är en opera (typ) som är fin, men väldigt dramatisk. Den handlar om en prinsessa (tror jag...) som först inte vill bli kär, men sen blir det i en krigare. Sen är det en häxa som hatar Dido (prinsessan) och som vill förstöra för henne. Krigaren (Aneas) tror att gudarna vill att han ska ut i krig, och han funderar på att åka men bestämmer sig för att inte åka ändå. Men när Dido får reda på att han funderade på att åka ifrån henne så blir hon så arg så hon vill inte ha honom, och sen så tar hon livet av sig. Snacka om drama-queen va?? Jag tror att handlingen är så, men man fattar inte allt XP
Gonatt!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0